Zal de bierblikjestoren van Moritz omvallen?

Het bouwen van menselijke torens hoort bij de Catalaanse volkscultuur. De oorsprong van deze ‘castellers’ of ‘kastelen’ voert terug naar de zeventiende eeuw. Het was destijds gebruikelijk om een kleine menselijke toren te maken als een symbool van kracht en samenwerking. In de loop van de tijd werd het bouwen van deze menselijke torens een heuse volkssport en is vaak te bewonderen in de Catalaanse hoofdstad. Het hippe biermerk van Barcelona, Moritz, liet zich voor onderstaande reclamespotje inspireren door deze volkssport.

Lees ook:Fotohoppen: Menselijke toren in Barcelona
Lees ook:Castellers (menselijke torens) in Barcelona
Lees ook:Castellers (menselijke torens) in Barcelona
Lees ook:Moritz: de winkel
Lees ook:La Mercè: Els Castellers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.