Citizen of Barcelona’s Nation

undefinedOp een ochtend vroeg Karl-Heinz Müller, eigenaar van een modewinkel, zich af wat je eigenlijk meer nodig had voor een goede maaltijd dan alleen brood & boter. Vandaar de naam Bread & Butter voor de grootste Europese modebeurs waarvan hij nu directeur is. Op 21 januari begint de wintereditie met de slogan United Nations of Bread & Butter. Dit staat voor minder kwantiteit/meer kwaliteit. Less is more. Dat is trouwens een uitspraak van de Duitse architect Ludwig Mies van der Rohe, die het paviljoen vlakbij het beursterrein heeft ontworpen. De reclame “I’m a Citizen of Barcelona’s Nation” heeft overigens voor opschudding gezorgd in de Catalaanse blogwereld, gerelateerd aan het feit dat Barcelona de enige stad is waarvan de gemeente gevraagd heeft om de domeinnaam .bcn beschikbaar te stellen. Gaat Barcelònia te ver in het claimen van onafhankelijkheid? De naties van B&B Barcelona zijn helaas alleen toegankelijk met een uitnodiging, in de vorm van een paspoort.

Lees ook:Barcelona: Brood & Boter voor het volk
Lees ook:Bread & Butter Barcelona: New Order
Lees ook:The Brandery vs. Bread and Butter
Lees ook:Bread&Butter heeft heimwee
Lees ook:Vlog: Bye Bye Bread&Butter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.